szkolenie jachtowy sternik morski

Jachtowy sternik morski

Wymagania wstępne

Warunki uczestnictwa w szkoleniu:
– ukończone 18 lat,
– patent żeglarza jachtowego lub wiedza i umiejętności na jego poziomie,
– staż z rejsów morskich (minimum 130h).

Terminy szkoleń na patent jachtowego sternika morskiego

  • 07 kwietnia 2024 – 14 kwietnia 2024
  • 14 kwietnia 2024 – 21 kwietnia 2024
  • 21 kwietnia 2024 – 28 kwietnia 2024
  • 05 maja 2024 – 12 maja 2024
  • 12 maja 2024 – 19 maja 2024
  • 19 maja 2024 – 26 maja 2024
  • 02 czerwca 2024 – 09 czerwca 2024

Jacht: Dufour 36 Classic lub Beneteau Oceanis 381

Szkolenie realizujemy na pełnomorskich jachtach Dufour 36 Classic lub Beneteau Oceanis 381, które od lat cieszą się bardzo dużym powodzeniem wśród osób czarterujących je na Bałtyku i Morzu Północnym. Bardzo szybko zyskały miano jednostek bezpiecznych (AIS dwukierunkowy) i łatwych w manewrowaniu portowym. 

Dane techniczne Dufour 36:

Długość: 10.82 m
Szerokość: 3.77 m  
Pow. ożaglowania: 53 m2
Zanurzenie: 1,90 m
Silnik:  30 KM
Ilość kabin: 3
Ilość koi: 8 
Zbiornik paliwa: ok. 160l
Zbiornik wody:  2 razy po ok 200l 

Dane techniczne Oceanis 381:

Długość: 11.76 m
Szerokość: 3.94 m  
Pow. ożaglowania: 56 m2
Zanurzenie: 1,65 m
Silnik:  35 KM
Ilość kabin: 3
Ilość koi: 8 
Zbiornik paliwa: ok 160l
Zbiornik wody: 2 razy ok 200l 

Przygotowanie do kursu

Szkolenie teoretyczne w trakcie kursu obejmuje całą niezbędną wiedzę, niemniej  ze względu na dość intensywny charakter szkolenia zalecamy wcześniejszą naukę zagadnień teoretycznych. Polecamy pozycję zalecaną również przez Główną Komisję Szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego – podręcznik Żeglarz i jachtowy sternik morski z płytą CD.   

Szkolenie

Nasz kurs jest intensywny, gdyż chcemy Wam przekazać maksymalną dawkę praktycznej wiedzy i umiejętności niezbędnych przyszłym skipperom. Zaczynamy wcześnie rano szybkim śniadaniem i omówieniem bieżącego dnia. Wypływamy i do przerwy obiadowej ćwiczymy manewry na żaglach i na silniku. To najważniejsze elementy naszego szkolenia, dlatego pływania będzie bardzo dużo.

Przerwa obiadowa trwa około 1.5 godziny i pozwala zregenerować siły przed kolejną porcją manewrówki. Po obiedzie pływamy do kolacji, po której zwykle skupiamy się na wiedzy teoretycznej . Zdobytą w trakcie wykładów teorię będziecie mogli wykorzystać prowadząc nawigację w trakcie przelotów pomiędzy portami Zalewu Szczecińskiego, Zatoki Pomorskiej i Bałtyku południowego.

Program szkolenia:
Manewry na żaglach:- zwrot przez sztag i rufę,
– odejście i dojście do nabrzeża,
– człowiek za burtą,
– stawanie w dryf. 


Manewry na silniku:
– odejście i dojście do nabrzeża,
– człowiek za burtą,
– zacieśnianie cyrkulacji,
– dojście i odejście od boi, 
– stawanie i zejście z kotwicy. 

Szkolenie teoretyczne:
– przepisy,
– wiadomości o jachtach morskich,
– teoria żeglowania,
– nawigacja,
– locja,
– meteorologia,
– sygnalizacja,
– ratownictwo.

Egzamin

Egzamin odbywa się najczęściej w sobotę rano lub w piątek wieczorem przed komisją egzaminacyjną. Obejmuje on zarówno sprawdzian wiedzy teoretycznej jak i część manewrową na jachcie.